Csúszunk mászunk

Tegnap este, miután megírtuk az aznapi blogbejegyzést, megjelent egy hód. Óriási példány volt és pont előttünk úszott el. Később egy fán láttuk tevékenykedni. Most már értjük, miért van az, hogy a parton egy-egy fa indokolatlanul pusztul, szárad. Ez csak a hódok műve lehet. Késő este bújtunk csak be a sátrainkba. Jól tettük, mert szinte azonnal eleredt az eső és egész éjjel zuhogott. Reggel párás időben, de tükör vizen indultunk útnak.

Nagyon nem esett jól a vizes cuccokat összecsomagolni, de szerencsére nem sokára kisütött a nap.

Ma itt reggeliztünk

10 km megtétele után, elértük a Bad Abbachi zsilipet, ahol olyan megoldással találkoztunk, amilyet még sosem láttunk. Gyakorlatilag egy, a hajók számára kialakított csúszdán kellett lecsúsznunk  a kenukkal. Mivel itt már nagy méretű teherhajók is átkelnek, minket egy külön csatornába tereltek. A kézi hajtású vizi járműveknek üzemeltetik ezt a csúszdát, amit jól kitáblázott vizi úton lehet megközelíteni (fehér alapon, kék csónak nyíllal). Kati és Éva nem értelmezték a táblát, elvégre németül volt és négy kétségbeesett melós integetése sem tántoríthatta el őket attól, hogy a nagy hajók számára kijelölt csatornához evezzenek. Később is csak azért tértek át a helyes útra, mert úgy találták, hogy arra szebb. A csúszdát amúgy könnyű használni. Amikor villog a zöld lámpa, be kell állni a kenuval a sodrásba és egyszerűen lecsúszni. Nagyon szerettük.

Itt csúsztunk le

Hegyek között folytattuk utunkat, harsogó zöld növényzettel szegélyezett partok mellett  haladtunk. Kihagyhatatlan sörözőbe ültünk be. 350 éves recept alapján készült nedűt kortyolgathattunk.

További utunk során hatalmas hajókkal találkoztunk. A Duna itteni szélességéhez mérten megdöbbentő a méretük. Ma Keilheimtől Regensburgig 33 km-t eveztünk és már nem 24-gyel, hanem 23-mal kezdődnek a táblák 😀 Most épp’ elpilledve ülünk a regensburgi kenu klub kertjében, ahol egy mókus köszönt ránk. Terveink szerint holnap besétálunk Regensburgba és megnézzük a város nevezetességeit.