Augusztus 11. szerda

Kb 40 km-t eveztünk. A km táblákat nem lehet látni.

Korán ébredtünk és rögtön indultunk. Vinci kis faluban, egy jó kis strandon egy csinos étteremnél kiszálltunk. A túráink történetében először villás reggeliztünk, szalonnás, hagymás omlettet. Nekiveselkedtünk az előttünk álló tengernek, ami két km széles és hat km hosszú állóvíz. Kellemes csalódás volt ez a nagy kiszélesedés. A “tóban” egy sziget van, amelynek a felét a Vaskapu építésekor megemelkedett vízszint elárasztotta. A szigeten vadlovak laknak. Az elárasztott rész a Gyilkos tóra hasonlít. Sok farönk áll ki a vízből, melyen madarak ücsörögnek. Gyönyörű volt. A sziget román oldalán egy igen ronda híd van a semmiből a semmibe. A rendszerváltás előtt azt tervezték, hogy zagytározót építenek a szigetre. Ehhez készült el a híd. Szerencsére a zagytározó nem épült meg.

A sziget mellől már láttuk Galambóc várát. Hatalmasan és tekintélyt parancsolóan emelkedik a Duna fölé. Még így is, hogy a víz magasabb lett. A vár egy része nem volt látogatható, de a legszebb látványt a víz felől nyújtotta. Szemben vele, Romániában László vára áll egy sziklán, mely Galambóc várának megfigyelésére épült. Simán elhaladtunk az ikonikus Babakáj szikla mellett. Még jó, hogy a kocsmából kinézve ráláttunk és leesett a tantusz.

Egyik pillanatról a másikra változott meg a táj. Összeszűkült a meder, a lapályból hegyek közé eveztünk. Abban reménykedtünk, hogy robogni fog a víz, de nem. A duzzasztás hatása már itt is érződik. Az  hatalmas víz mennyiség nem tűnhet el, mivel a szélessége kicsi, csak mélysége lehet. Azt hittük, ezt az álló vizet a németeknél hagytuk, de itt újra együtt vagyunk, mi és az álló víz. És ez nem egy szerelmes összeborulás. De kitartunk a végsőkig.

Tovább indultunk Dobrara. Azt ígérték nekünk, hogy ott lesz táborhely. Nem így lett. Elég későn kötöttünk ki egy kialakított horgász helyen. Pont elfér a sátor. Nem találjuk a rosét!!! Annyi bajunk van 😊 és állati idegesek vagyunk.